Entries

スポンサーサイト


Dinner

早いもので…もう1週間も前になるんですねぇ…
私のお誕生日の日に家族で皆のお誕生日祝い&兄の昇進祝いで食事会をしました
今回は自分の誕生日だと言うのに…私がお料理頑張って作りました (全部ではないですよぉ~)

メニューは…

ゴボウのクリームスープ
初めて作ってみましたぁ~
なかなかイイお味で皆美味しいって言ってくれました
  牛蒡スープ

甘エビのお刺身
何故かこれだけ和風…
どうしてかと言うと…
父がお刺身大好きなのでメニューに入れてみました
  甘エビ刺身

サラダ
レモンたっぷりの爽やかドレッシング作ってみましたぁ~
サッパリしていてイイ感じでした

ミートローフ・ポテト&ブロッコリー添え
最近の私のお気に入りです
『美味しい』って言われてからよく作りまぁ~す
私の得意料理になりつつあります
  ミートローフ

パン
地元の美味しいパン屋さんで購入しました
  パン

チョコレートケーキのフルーツ添え
ずっと前から食べてみたかった大人気のケーキ ザッハトルテ 山口県のお菓子屋さんからお取り寄せしてみちゃいましたぁ~
チョコレートが濃厚ででも甘過ぎずメチャ美味しかったです
私のお気に入りになりました
  ザッハトルテ

これらを食べながら家族全員でワイワイと楽しい時間を過ごしました
とっても素敵なお誕生日の一日になりました

今日はまた食べたいなザッハトルテで チョコレートケーキかな

How fast the time passes!! My birthday was about a week ago...
I had a dinner for celebrating our birthday and my brother's promotion with my famiry at that day.
It was my birthday,wasn't it? but but but... I cooked hard our dinner,but not all.
MENU...
Creamy burdocks soup
I tried to cook this for the first time.
It was good taste. so, My famiry told me "Delicious!!".
Sashimi of shrimps
The only this menu was Japanese food this time.
Why...??
I chose this because, my father love the Sashimi!!
Salad
I tried to cook the fresh salad dressing that I used lots of lemon juice. so, It was very good and refreshing taste!!
Meat loaf with potato and broccoli
It's my favorite food recently!!
I cook often this, because my famiry told me that "It was good!!" "I love it!!"
It will becom my proud menu at no distant date...
Breads
I bought these breads at the popular bakery in my town.
Chocolate cake "Sacher Torte" with fruits
I wanted to eat this cake about a years ago, because This cake is very popular in the Internet and the TV show presented this cake before.
so, I sended for this cake from Yamaguti in Japan.
It was perfect,not too sweet and rich chocolate!! I love it!!!
It became my favorite food!!!!
We ate these foods and enjoyed for dinner.
It was wonderful birthday to me. I'm happy

I'm feeling that I want to eat the chocolate cake today. because, I want to eat again my favorite chocolate cake "Sacher Torte"
スポンサーサイト

Comment

楽しそう♪ 

楽しい誕生会になってよかったね~♪
しかも主役がお料理作っちゃうとこがエラい!!
さすがです(*^_^*) メニュー見てもどれも美味しそうだし、手が込んでて、きっとご家族も喜んだでしょ(^_^)
楽しい誕生日になって良かったネ!
更新、楽しみにしていますi-80
  • posted by ムブ子 
  • URL 
  • 2010.04/18 22:40分 
  • [Edit]

おいしそう♪ 

わーお!
レストラン並のメニューだわ♪

どの料理もとってもおいしそう。
きっと センスの良いBearBearちゃんは 盛り付けも可愛かったんだろうな!
今度是非 写真も撮って見せてください!

あー ごまみこ お腹空いてきました…。

いつもコメントありがとう♪ 

ムブ子ちゃん
いつもコメントありがとうe-415
料理の写真も入れましたので時間の有る時に是非また見てねv-237
  • posted by Smiley Bearbear 
  • URL 
  • 2010.04/19 23:11分 
  • [Edit]

ありがとう♪ 

ごまみこちゃん
いつも私のブログ見てくれて、コメントもしてくれてありがとうe-328
写真ちょっと出遅れましたが…v-355
追加しておきましたので、時間の有る時に是非また見てねv-354
  • posted by Smiley Bearbear 
  • URL 
  • 2010.04/19 23:17分 
  • [Edit]

Comment_form

管理者のみ表示。 | 非公開コメント投稿可能です。
